Do złożenia wniosku w programie Czyste Powietrze potrzebne są:
do utworzenia konta na portalu beneficjenta niezbędny jest aktualny adres e-mail z hasłem,
PESEL swój oraz współmałżonka/współmałżonki,
PIT za poprzedni rok/wartość dochodu,
numer działki,
przybliżony rok budowy domu,
powierzchnia całkowita budynku/lokalu mieszkalnego w m2,
numer księgi wieczystej,
data wystawienia pierwszej faktury, jeżeli inwestycja została już rozpoczęta,
dokument potwierdzający prawo własności budynku mieszkalnego( np. akt notarialny lub inny dokument potwierdzający własność budynku),
w przypadku podwyższonego poziomu dofinansowania - zaświadczenie wydane zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, przez organ właściwy ze względu na adres zamieszkania wnioskodawcy, nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie, wskazujące przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy,
załącznik zawierający oświadczenia: współwłaściciela/wszystkich współwłaścicieli o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia ujętego w niniejszym wniosku o dofinansowanie (jeśli budynek/lokal mieszkalny jest objęty współwłasnością); współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań (jeśli wnioskodawca posiada ustawową wspólność majątkową),
numer rachunku bankowego do wypłaty dofinansowania,
w przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego, dokument potwierdzający liczbę ha przeliczeniowych (np. decyzję podatkową)
w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, powierzchnia przeznaczona pod prowadzenie tej działalności.